Ahad, Mei 26, 2013

Sandwich Croissant Tuna Salmon





Assalamualaikum....

Hari ni aku nak tayang sikit resepi dan cara buat Sandwich Croissant Tuna Salmon yg sangat mudah...idea semua ni aku cedok dari Instagram Mat Gebu... sejak Mat Gebu dah join iG ni maka makin meleleh'lah dan laju air liur ni menitik....


nampak tak sapa yg komen kat situ.......pengsannn okayyyyy


kawan2 iG aku yg tak jemu2 komen tapi tetap juga tak merasa nak makan ......wakakakaka

Kebetulan aku gi Giant dan ternampak kat bahagian bakery ada jual Croissant ngan harga Rm1.00...aku pun bedal ambik 4 ketul...inchik dd tak tau aku nak buat sandwich...maka dgn selamba dia bedal seketul...aku pun selamba tegur kata roti tu mama nak buat sandwich'lahhh dan dengan selamba juga inchik dd jawab manalah ayah tahuuu... 

Benda kecik jerrr tak yah gaduhhhh maaa....

Pastu aku mulakan projek...bukak tin tuna yg bercampur salmon jenama ayam brand yg memang sentiasa ada stok kat dapur...aku campur tuna tu ngan thousand island pastu tambah ngan lada hitam berperisa jenama ajishio...kacau2 sebati semuanya...basuh coral salad hijau ngan tomato dihiris secukupnya...belah roti croissant pastu susun coral salad ngan tomato pastu letak tuna salmon dan sprinkle lagi atasnya dengan lada hitam berperisa...dah siapppp

Senangkan.....

Nak sedap lagi panggang jap atas pemanggang ajaib...tapi aku tak buat pun...ehehehe

Kos rendah nak buat...kalau kat luar tu sebiji tak berapa hinggit tahhh....

Okay..itu ajer...ker nak resepi penuh....ehehehehe

Ini betul last...entry ini aku tulis dan upload gambar semua sampai publish menggunakan iPhone 4s...sekian terima kasih....

ralatlalat ---> gambar akan aku edit...tapi original gambar aku yg punya bukan men cilok2....apa barang mau cilok gambar org len....buat sementara korang layan jer gambar ni dulu...hehehe

editupdet ---> dah edit gambar siap watermark....curiklah kalo tak takut dosa.....

0 23-->> Orang Juri Komen:

Catat Ulasan

Nak Komen Boleh....Tak Nak Komen Pun Boleh