Isnin, Disember 19, 2011

Apam Polkadot With Solo Cup

Kali ini aku nak tayang lagi apam polkadot yg aku buat untuk jamuan akhir tahun anak buah aku....maknya tak sempat nak buat apa sebab ada kursus....anak buah aku nak bawak sesuatu yg berlainan untuk jamuannya....jadi minta tolong aku buatkan apam polkadot ni....tapi kali ni aku gunakan solo cup....aku tak guna paper cup yg biasa tu....aku buat satu adunan ni dapatlah dalam 50biji bila guna solo cup berbanding dapat dekat 80biji lebih kalau guna paper cup biasa saiz almond london.

Resepi tetap sama macam yg biasa....boleh rujuk sini jika berkesempatan....jika tidak....please scroll down dan layan gambar sahajalah dulu.....


 ~ adunan dalam piping bag ~
 ~ dah paip separuh dalam solo cup ~
 ~ paipkan jem pulak...buat secara lingkaran supaya jem tak jatuh ~
 ~ cover balik jem tadi dengan adunan yg sama kemudian dot dot'kan guna adunan berlainan warna ~
~ ada yg cumil2 ada kureng2.....tapi yg penting rasanya tetap awsome ( perkataan baru di astro )....~
 ~ ini dia portable stove brand pensonic....harga lebih murah di tesco berbanding giant....ahaaa~
~ panaskan kukusan....reason aku gunakan portable stove dengan kuasa gas butane ialah aku malas nak bangun sebab nak tengok tv....makanya sambil duduk sambil tengok tv sambil bikin apam dot2...hehehe ~

 ~ antara apam yg dah siap dikukus....gebu ~
~ wap panas dah kurang....bolehlah packing ~

Kesimpulan aku....bila gunakan solo cup...apam pun dapat lebih besar dan mungkin lebih puas hati bila memakannya...ulasan dari kawan2 anak buah aku....menurut apa yg anak buah aku cakap katanya.....

1.Apam ni katanya sedap sangat sampai ada yg nak tukar kelas sebab kelas anak buah aku ada apam ni....
2.Walaupun ada 2 ke 3 jenis apam yg sama tapi katanya kawan2nya lebih suka apam yg aku buat...
3.Ustazah kelas anak buah aku pun ada minta tapau sikit apam ni

Usaha tangga kejayaan....gagal sekali bukan bererti gagal selama-lamanya....jangan putus asa....itu jer ulasan aku untuk entry kali ini....

Sekian terima kasih dan selamat maju jaya semua....

3 ulasan:

  1. salam kenal....cantik guna bekas ni..tahan ek panas bila kukus..ingat boleh guna tuk bakar je...

    BalasPadam
  2. quinne >> salam kenal juga....terima kasih kerana sudi singgah dan komen disini...

    solo cup ni memang boleh digunakan untuk kukus jugak....

    weezana >> hehehe....idea ni timbul sebab malas nak guna pelapik tin dan kebetulan paper cup yg agak keras sikit dah habis...yg ada stok solo cup....hasilnya lebih puas makan dan senang untuk dikendalikan...

    BalasPadam

Nak Komen Boleh....Tak Nak Komen Pun Boleh