Selasa, November 13, 2012

My Simply Filling Cheese Tart / Cara Mudah Dan Cepat Buat Inti Tart Keju




saidila on Instagram: 'via Blog this'

Assalamualaikum....

Nampak tak semua gambar besaq kat atas tu....yerrrr....kerja mengupdet nampak semakin senang dan mudah....hanya tangkap gambar pastu upload kat instagram pastu bukak web instagram....pastu buat screen shot pastu save pastu upload balik kat blog...tadaaaaaaaaaaaa dah siap....

Sukanya aku rasa....

Aku memang menghadapi masaalah nak simpan atau nak upload gambar kat laptop...nak2 pulak chrome tak boleh bukak kat lappy HP...lagilah haruuu...sib bek laptop lama aku yg amat kusayangi ni masih berfungsi....i luv u FTEC....muahhh muahhh

Hehehehehehe.....

Aku memang dah lama buat tart keju ni....tapi shell'nya aku tak buat...sebab acu takder...dah brapa juta kali aku ushar kat BWY...tapi hampeh habis stok....tapi shell'nya aku beli kat BWY...kikiki

So resepi kali ni....aku bagi resepi filling atau inti tart jer dulu...esok2 aku dah ada acu'nya aku buat baru aku buat entry lain....jadi sila jangan kata aku skem pulak okayyyy.....

Aku suka guna short cut <--- alasan org pemalas ni sebenarnya...kikiki...jadi dari guna mixer...aku tukar jadi blender...lebur semua masuk dalam blender pastu blend sampai dapat tekstur yg sesuai...blend lama2 pun tak apa....so far filling tart aku semua okay menjadi takder masaalah bantat2....errr filling boleh bantat ker....


Nama Resepi :- Filling Cheese Tart  / Inti Tart Keju
Sumber Resepi :- Pelbagai

Bahan2

500grm - krim keju yg dilembutkan sedikit
100grm - gula halus
2 biji - telur gred A/ B
1 sudu besar - esen vanilla
**1 sudu besar - air panas --> jika perlu

Cara 1 Guna Blender / Pengisar

1.Masukkan semua bahan dalam pengisar/blender...pastu blend sampai halus dan berkrim

2.Kalo masa blend tak jalan...tambah 1 sudu air panas...kalo blend okay...( tak yah campur air okay...) teruskan blend sampai berkrim...

3.Siap blend masukkan dalam botol sos atau piping bag dan boleh digunakan.

Cara 2 Guna Mixer

1. Masukkan semua bahan dalam mixer dan mix hingga sebati lembut dan berkrim..

2.Siap mix... masukkan dalam botol sos atau piping bag dan boleh digunakan.

Selamat Mencuba..

--> sumber gambar semua dari aku punya instagram


2 ulasan:

Nak Komen Boleh....Tak Nak Komen Pun Boleh